Dag 2' - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu Dag 2' - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu

Dag 2'

Door: Mo&Ra

Blijf op de hoogte en volg Mo&Ra

13 Mei 2023 | Thailand, Bangkok

Dag 2 Bangkok -bike tour- Chinatown

Na ons heerlijk ontbijtbuffet , tenminste mijn ontbijt, die van Ra had een hele heftige smaak sensatie To much spicey, vlammenwerper zou een nieuwe carrière move kunnen worden . (Chinese gasten een tafel erachter keken gniffelend naar arme Ra ).

Om half 10staat de lieftallige Lyn ons op te wachten bij de receptie.

We gaan een fietstour doen , in de natuur,aan de overkant van de rivier de Chao Phraya.

Deze rivier stroomt langs Bangkok en mond uiteindelijk uit in de Golf van Thailand.

Een rustige oase van kokospalmbomen, tempels en natuurlijk bij ieder huisje een stalletje waar wat te eten valt.

En rommel dat hebben ze daar ook , in huis, buiten het huis in de natuur,kwa styling valt er nog veel werk te doen,zonde .

Lyn brengt ons met de taxi naar de pier waar we over kunnen varen . Natuurlijk doen we daar veel langer over vanwege het enorm drukke verkeer.Bij iedere stoplicht staan rijen dik de scooters te wachten, voordat zij zich voorbij iedereen kunnen racen , levensgevaarlijk!

Eindelijk is de pier inzicht.

Onze lieve dame helpt ons met alle zorg in de longtail boat (soort watertaxi maar dan 1.0) ,om ons naar onze fietsen te brengen aan de overkant van de rivier in Bang -Kachao

Het is een graadje of 35 prima fietsweer, lekker windje erbij, goed om alle poriën eens op te schonen. Zweet komt uit plekken waarvan je niet wist dat het er zat :-)prachtige bloemen zien we en opzoek naar de eerste tempel. Het is een heilige dag in Thailand dus we kunnen er niet zomaar in . Alleen dat was een beetje jammer, maar de eerste tempel vinden was al een uitdaging. Onze Lyn fietste van hot naar her ,op zoek naar de tempel 3x vragen bij ieder verkoop stalletje. Wat voor hun ook weer fijn was een beetje afleiding want er was niet veel te beleven. Aangezien wij de enige 2 waren die daar een fiets tour reden en dus 3x Sawasdee ka roepen (wat betekent hallo even vrij vertaald.) Wij weten inmiddels ieder straatje in Bang Kachao, Lyn nog steeds niet .

De commercie slaat ook daar toe bij de 2e tempel moesten we entree betalen dat vond zelfs Lyn te gek . Na vele omwegen kwamen we bij de oudste tempel aan . Wij dachten dat Lyn een lunch mee had genomen in haar Tupperware box maar het bleken zelf afgeknipte bloemen te zijn en bananen blad om een mooi boeketje te maken voor respect voorBuddha, dit tempeltje mochten we wel bezoeken .Ra zette het vakkundig in elkaar en na een groet voor Buddha gedaan te hebben hebben,deden we nog een paar minuten een meditatie.

We pakten onze fietsen en op naar de lunch ,maar ja waar kon je nou toch Pad Thai eten ? Ja Lyn waar kan dat ? Weer 3 x vragen heen en weer gefietst keek ze met een meest liefdevolle blik ,sorry sorry ,oke het is je allang vergeven,het is allemaalzeer de moeite waard, prachtige tuin en heerlijk gegeten rijst met kip (NO Spicy please) en Lyn vertelde dat ze deze tocht al zoo vaak gefietst had maar altijd te weg kwijt is . Voor mij ook weer fijn ,die verstrooidheid komt ook in Thailand voor dus !

Maar ja dan moest de weg terug ook nog gevonden worden, gelukkig zijn de Thai de liefste behulpzaamste mensen die er bestaan ,dus een dame sprong op haar scooter en begeleidde de arme Lyn ,die het allemaal niet meer wist en ons erachteraan naar de pier. Maar goed het maakt het ook allemaal wel weer grappig.

Onze watertaxi 1.0 kwam eraan en heerlijk verfrissend met wat spetters van de rivier waren we zo overgevaren. Het leek Lyn beter om met het OV te gaan , dat eerste gedeelte was achteraf wel discutabel want in de bus was het standje crematorium. Gelukkig stonden de ramen open , helaas kon je alleen voelen dat het in de bus nog warmer was dan daarbuiten. Vervolgens kwamen we bij de metro,het perfecte vervoersmiddel in Bangkok en goedkoopste. De tuktuk blijft veruit het leukste. Waarop we besloten na een duik in het zwembad en moment van rust naar Chinatown te gaan savonds.

Gelukkig was dat moment van rust maar goed ook want aangekomen in Chinatown waren we even in shock van de drukte ,bizar gek .Eten eten eten en muziek op straat wat een gekrioel van toeristen. Na ons lekkere diner, namen we een tuktuk naar Kho San Road ,het backpackers straatje van Bangkok waar je schorpioenen kan eten en allerlei insecten waarvanje zowiezo nooit de behoefte hebt gehad om daar een hap van te nemen. Maar wat daar gebeurt in die straat....wauw, werkelijk iedere bar heeft muziek op standje gehoorbeschadigingen minstens 5 proppers die je een plastic a4tje voor je bakkes duwden of je een lachballon wilt hebben of 1buy 1 free beer .Nou snap ik wel dat ze geen praatje kunnen maken met je, want geen hond verstaat je .

Maar het a4tje met massage sloegen we niet over . Allebei de voetjes laten masseren in een soort massage fabriek,ja ook dat was hysterisch. 1 lopende band van masseurs. Wel hygiënisch gelukkig een half uur massage 4.50 euro.

Uit het niets kwam ineens de regen met bakken naar beneden,hadden wij even geluk!! Onze lieve masseurs vroegen gelijk of we nog een half uurtje langer wilden ,uhhm nou oke doe maar we gooien er nog eens 3.50 euro tegenaan we kregen nog korting ook . Met heerlijke voetjes en Razijn rug gekraakt te hebben was ook het hemelwater weer verdwenen . De tuktuk driver probeerde ons op te lichten voor ong 10 euro ( tja het blijft toch allemaal zo dubbel,het is nog steeds spotgoedkoop) om vervolgens,( bleek een knap aangeschoten taxi chauffeur )'te zijn ons naar het hotel te brengen. Wat ook weer hilarisch was want deze oude man was helemaal into de Music ,discolampjes in zijn taxi en muziek op standje Kho San Road dus swingend en niet geheel met vaste hand aan het stuur met gierende banden ons bedje in.

Weer een super dag gehad in Bangkok morgen opweg naar Kananchaburi.