Cave -waterval en Feyenoord - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu Cave -waterval en Feyenoord - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu

Cave -waterval en Feyenoord

Door: Mo&Ra

Blijf op de hoogte en volg Mo&Ra

14 Mei 2023 | Thailand, Kanchanaburi

Dag 4 floating boat house,cave,waterfalls

Vanmorgen vroeg opgestaan,want we hebben een halve dagtrip geboekt.

Op links komt een dame aandrijven,wat toch even de indruk geeft , relatie probleempje,vrouw overboard oeps. Maar nee dit is hier het vermaak, doe een zwemvest om, spring aan het begin van de steiger erin en laat je meevoeren met de stroming .

Smorgens goed te doen dan aan het einde van de steiger er weer uit . Smiddags is de stroming zo snel dat je met alle gemak een paar honderd meter verder belandt of bij Bangkok de trein weer terug kan pakken.

Heerlijk ontbijtje op, en onze gids naar de Cave staat ons op te wachten. We kunnen er naar toe lopen .

Tenminste als we eerst 100 traptreden beklommen hebben. Maar goed het is pas half 9 en 30 graden makkie dus! [e-1f601]Onze gids had zowiezo een makkie, wij waren de enige 2 die meegingen. Toen ik op het bord bij de ingang van de Cave keek snapte ik ineens waarom .

Let op deze dieren bevinden zich in de Cave:

Een giftige slang,een schorpioen wel zonder de giftige angel we moesten deze niet verwarren met een tarantula ( huh ,nee joh natuurlijk niet ?[e-1f974]) vleermuizen en soort van grote krekel . Top ,okee op het moment dat Ra zich om wilde draaien en met alle liefde de 100 treden weer af wilde dalen . Redde onze gids de trip, namelijk de eerste 2 waren er niet vandaag, nou dat is even een opluchting een paar vleermuizen kunnen we hebben.....

Een smalle ingang door, lampje aan en naar binnen . Echt wel mooi , dat lampje had niet nodig geweest want als je op de lucht afgaat ruik je de vleermuizen al .

Poepoe zei onze gids ,yep we ruiken het . Maar zoals een goede Thai betaamd ook dat gebruiken ze , als mest in de tuin enzo.

Aangezien alles hier zo ontzettend groen is en het fruit hier meer dan lekker smaakt ,is misschien bezoekje Blijdorp een optie [e-1f609]

Er zal maar weinig zijn wat de Thai weggooien alles van dieren en insecten en planten heeft wel ergens een functie voor ! Behalve het plastic,hier totaal geen plastic stop . Alles lijkt hier wel plastic. 1 voordeel zo een smerig kartonnen rietje doen ze hier niet aan , gewoon oldschool plastic in je Cola.

Oke de Cave was mooi de wandeling fijn en er werd ons verteld dat we ook in het zwembad van de buren mochten,ook de mountainbikes staan klaar voor gebruik! Dus onze middag bleek ook ineens invulling te krijgen.

Na even opgefrist te zijn , gingen we op weg naar de watervallen. Volgens de gids zou het iets minder spectaculair zijn omdat er weinig regen is gevallen.

Ons maakt het niet uit , geef ons een longtailboot en we zijn happy.Heerlijk scheuren in de wind over het water.

En dan na een bocht kom je ineens een groep waterbuffels tegen ,je raadt het al ,in het water ! Fantastisch om te zien,wat een mooi moment. Even verder komen we de Jungle Rafts tegen ook drijvende huisjes maar zonder stroom en airco.

Heel avontuurlijk,maar ik vind ons huisje net zo avontuurlijk maar wel MET airco in deze hitte .

Prachtige herinneringen daar 10 jaar geleden gemaakt, olifanten die naast ons huisje gewassen werden in de rivier . Er bleek er nog maar 1 in leven te zijn van de 3 sneu maar ja een olifant heeft ook niet het eeuwige leven.

Zoals gezegd de waterval was niet spectaculair, maar toch, wel mooi genoeg. Normaal is het water helder zei de gids nu was het bruin . Ja deze info maakt ons ook niet veel uit . We gingen er toch al niet onder staan of zwemmen. Wat wel lekker had geweest het was snikheet vanmiddag.

Voor de terug weg nog wat drinken gekocht .Flesje water en Cola omgerekend € 1.25 ja voor beide hoor. Wat een prijzen ,we blijven ons verbazen. Wie belazerd nou wie in Nederland [e-1f974].

Heerlijk haren in de wind met volle vaart weer terug. Er zit een lunch inbegrepen bij de trip dus onze gids ,verzorgde dat ook weer met alle liefde . Wat een fijne mensen allemaal hier .

Nu snap ik dat Ra ten opzichte van de gemiddelde Thai er iets gespierder uitziet, maar om gelijk de hele groentetuin en kippenhok op ons bord te leggen,dat ging Ra zelfs te ver .

Maar we klagen niet het is weer verrukkelijk, vers fruit na wij kunnen er de rest van de dag tegen .

Op naar het zwembad voor onze powernap van vandaag. Maar wat een prachtig resort is dit ook weer wauw zo goed verzorgt en prachtig zwembad. We hadden het zwembad voor onszelf niemand te bekennen. Wat geweldig, ik ben als een nieuw soort ledlamp naar Thailand gegaan,geen straaltje zon gehad .Dus handig in de avond op de steiger, ik ben niet zomaar zoek met dat witte velletje .

Einde van de dag ,waren alle dagjes mensen weer terug op het park dus ook het zwemwater werd snel ingenomen. En mijn witte velletje bleek lang niet de lichtste te zijn er waren er toch van chinese afkomst die nog witter waren ,hoe dan ?? Mijn dag kan dus weer niet meer stuk . Op de terugweg even met de mountainbike racen enweer verwonderd raken van de natuur.

Op moment van schrijven is het hier 5 uur later, maarrr Feyenoord kan je ook in Thailand volgen en de scheids blaast net het laatste fluitsignaal! Joeehoee polonaise in mijn uppie door het drijvende huisje. De vreugde wordt niet gedeeld maar daar kan Ra ook niets aan doen ,het valt ook niet mee voor 020 [e-1f92a] . Ik heb mijn eigen feestje het witte velletje en mijn inmiddels rode hoofd van emotie, kleuren lekker tegen de groene achtergrond van de natuur hier ! 010 in Thailand [e-1f389] . Morgen gaan we dit paradijsje verlaten helaas , dit had nog langer mogen duren. Maar er komt nog veel leuks aan . Voor nu , lekker los in 010 , Hofplein induiken en morgen de Coolsingel laten ontploffen [e-1f4a3]

• 15 Mei 2023 - 21:57

Angelique:

Dat voorbij floaten!! Bij ons zat er een olifant in het water te poepen en wij daarna erin floaten.... oeff! Maar onvergetelijk!