Van Jungle naar Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu Van Jungle naar Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu

Van Jungle naar Krabi

Door: Mo&Ra

Blijf op de hoogte en volg Mo&Ra

19 Mei 2023 | Thailand, Krabi

Smorgens wakker worden het uitzicht,het groen ,de vogels ,de apen de rust . Wauw wat is dat genieten en wat hou ik toch van de natuur.

Natuurlijk bij zo een temperatuur is alles gewoon veel leuker.

Bij het ontbijt zien we 2 apen van tak naar tak springen,net te laat voor een leuk filmpje. Ik nog roepen,ff terug jullie nog een keer .

Maar ja ze verstaan natuurlijk geen Nederlands en ik spreek geen Thais .

Ons netvlies komt steeds vollermet beelden van alle mooie dingen hier !

Keurig op tijd komt onze driver ons ophalen en loopt helemaal de verkeerde kant op .

Hij zag ons ineens van de andere kant af komen , huh en hij had nog zo zijn best gedaan om midden in de nacht het juiste huisje te vinden .

Tja verrassing, hij had gezellig zijn vrouwtje meegenomen want ze hadden ook een soort van vakantie en gingen ook in Krabi slapen . Nu is Krabi redelijk groot maar ook heel leuk voor hun .

Ze moesten er toch heen dus fijn dat we mee konden rijden [e-1f609].

2,5 uur is best een rit maar de omgeving verveelt nooit , dus het gaat best snel en rijden langzaam uit de bergen naar beneden richting zee . Ons humeur gaat net zo snel mee naar bennee ,want het regent en regent en regent. Helaas zijn de voorspellingen niet al te best . Maar goed het is wat het is . Tot nu toe redden we het prima tussen de buien door.

We worden keurig afgezet bij hotel Sea Seeker. En ja hoor we waren gisteren bij de olifanten geweest maar om nou mezelf als dombo te gedragen [e-1f974]

Paspoorten in de kluis laten liggen van het Jungle huisje pffff hoe dom .

Ja wat nu , de driver wilde alweer terug rijden maar dat wilde ik niet . We konden met een kopie inchecken en na even contact te hebben met de organisatie,bleek er nog iemand vanuit het Jungle Camp naar Krabi te rijden en die zou de paspoorten dan meenemen, helemaal top !! En zo is het ook gaan , heel even hadden we de hoop dat we niet terug kunnen naar Nederland [e-1f92a]maar helaas ..

Het hotel ziet er prachtig uit ,ook weer een prachtig uitzicht op de kalksteen rotsen en het groen.

Even rust want het in de natuur toch best spannend zo een nacht leven met het insectenkorps om je heen . Er worden heel wat patrouille vluchten gemaakt, smorgens worden de landingen ingezet en valt er regelmatig een dikke toe naar binnen . Dan zeg ik Sawasdee ka en nu naar buiten jij hup!

DAT hebben we nu niet ,buiten horen we wel van alles behalve de tinitus mug .Die hebben ze hier niet. Wat een hoge piep maakt dat beest zeg bizar gewoon!

We gaan snel naar buiten even de boel verkennen en natuurlijk de zee zien !!

Inmiddels is het droog en we zien in de verte een klein stukje blauwe lucht . Wie weet komt het zonnetje nog . Er is een best grote boulevard waar en heerlijk kan wandelen. De zee met longtailboten liggen te wachten op de volgende passagiers.

Het kan hier ook echt prachtig zijn maar dan heb je zon nodig . Dit is echt zo een insta versus realitie moment. Met regenluchten word het nooit zo mooi blauw .

Er is ook een behoorlijk tij verschil. Het strand is savonds dus bijna helemaal weg .

De zee voelt zalig aan ,nooit koud ,dus je loopt er zo in . Ipv je in de Noorzee gelijk een enkelfreeze oploopt.

Later op de avond lopen we lekker door de straatjes heen en eten wat . Het is hier Moslimstreet ,dus ook een andere samenstelling van de toeristen hier . Even wennen,maar het is ook weer leuk ! Je kunt hier eindeloos wandelen langs de barretjes en winkeltjes dus genoeg te doen !

Morgen een schietgebedje voor zon , dat wit moet er toch echt af nu . Ik had beter die modder van de olifanten erop kunnen laten dan was er nog een beetje kleur op[e-1f917]. Onze dag is om in Nederland begint de avond net . Wij gaan van onze nacht rust genieten [e-1f496]