1e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu 1e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu

1e dag Bangkok

Door: Mo&Ra

Blijf op de hoogte en volg Mo&Ra

12 Mei 2023 | Thailand, Bangkok

#Dag van vertrek

To do list afgevinkt:

Hondje naar de liefste oppas.

Werkzaamheden in de salon afgerond, gesprekjes gevoerd, volgeboekt met vaste klanten [e-1f917].

Koffertjes ingepakt (wat een ellende altijd weer,wat nemen we mee? [e-1f974])

De laatste boodschapjes

Maar vooral heeeeel veel zin om weg te gaan .

Onze witblonde chauffeuse stond keurig op tijd voor de deur, met enige veronderstelling dat het wel eens een 'surinaams' half uurtje langer kon duren .

Maaar we waren (dit keer) op tijd .

Dus off we go to Schiphol wat dan wel weer handig is want de witblonde ( zou het haar eigen kleur zijn [e-1f92a]) chauffeuse moest toch die richting op , vanwege haar werkzaamheden op het hoofdkantoor pal naast Schiphol. Als een volleerde driver scheurend en tierend door het verkeer wat op dit tijdstip ineens wel door reed , zagen we een vliegtuig met alle kleuren van de regenboog.

Goh wat een leuke . Net een Disney toestel.

Met een dikke knuffel afscheid genomen en een blik van had je nu niet 1 plekje in je koffer opengelaten,dan had ik erin gelegen. Gingen we onze koffers afgeven ,sorry melis het was weer gelukt bijna 20 kilo . Geen plekje over.

Alles liep fantastisch ,security zomaar zonder fouilleren dit keer [e-1f605] en ja hoor daar staat de enorme A380 prachtig gekleurd ,dus niet naar Disney maar naar Dubai ( ach wat is het verschil het is ook een soort pretpark voor de rich and famous)

Wat een prachtig toestel en wat een service! Prima stoelen, prive tv scherm en eten in overvloed. Ra zijn vlucht kan al niet meer stuk .

Tenminste als het kind op links na een uur jengelen ophoud dan wel ,maar de meneer op rechts die een stoel naast ons bemachtigd heeft ook een soort van jengelt .

Uhhm dat zou wel eens lange vlucht kunnen worden.

Meneer was helemaal vol van zijn 35 jaar jongere liefde van zijn leven die hijeen half jaar geleden opgepikt had uit een bar . Oh nee , natuurlijk was het voor haar liefde op het eerste gezicht , correctie zoveelste portemonnee alias sponsor voor haar familie en een fijner leven.

Ik snap haar wel ,hem ook . Maar na heel zijn fotoreportage gezien te hebbenvan zijn liefje, hoe hoe verliefd ze zijn en dan ook nog van heel zijn gezin en kleinkinderen en zijn zus en het feit dat hij zichzelf een youtube sensatie vond met 115 k volgers ??. Was ik er klaar mee .

Soms is een lichamelijk ongemak ineens mooie aanleiding tot een hulpvraag.

De lieftallige stewardes gaf mij de stoel voor ons aan als ' rust' plek . Heel de rij was vrij . Mijn favofilm alltime Woman King gekeken,mij niet belle, ik ben afwezig voor welk smeuïg verhaal dan ook . Ra was al afgehaakt en vermaakte zich prima met Tetris, prima ieder zijn manier om zich af te sluiten voor de omgeving [e-1f609].

Voor we het wisten tikten we Dubai aan , en ja het geeft toch een gevoel dat we daar ook eens langer na toe moeten gaan .

Even kleine 3 uurtjes beentjes strekken en door naar de eind bestemming Bangkok. Alles verloopt vlekkeloos ook een nieuwe ervaring . Wij beleven altijd wat , Marit gaf al mee ,Mam doe je geen gekke dingen [e-1f92a]. Ik beloof niks haha.

Precies op tijd landen we, even ATM thaise bath scoren en dan naar de transfer plek en naar het hotel. Dat klinkt gesmeerder dan het was . We moesten nog op 1 persoon wachten en wachten en wachten. Manlief moest ook wachten op zijn Thaise vrouw, die dacht ik ga 'even 'pinnen na bijna een uur en geen geduld meer van onze kant. Was ik al bijna opzoek gegaan naar deze dame in de mondvan haar man lief beschreven,als je zoekt kijkt dan naar zo' n kleine dikke Thai ( pardon ? ) Dat is mijn vrouw. Gelukkig kwam zij aan met haar volle portemonnee niet begrijpend waarom al onze blikken iet wat onvriendelijker was .

Eenmaal door het verkeer van Bangkok geworsteld ,wat minstens een uur extra kost in ons fijne hotel aangekomen een uurtje rust gepakt . En een taxi naar ICONsiam een meer dan geweldige locatie/ shoppingmall , food court en daar de meest lekkere maaltijd gegeten wat een feestje.

Nog even rondgehangen bij de fonteinen en de riviercruise boten en ons bedje opgezocht en alles laten bezinken. Ikweet nu gelijk weer waarom ook Ra dit mee moest maken,

Morgen weer avonturen te beleven

• 13 Mei 2023 - 14:20

Peter: