Our jungle camp - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu Our jungle camp - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu

Our jungle camp

Door: Mo&Ra

Blijf op de hoogte en volg Mo&Ra

16 Mei 2023 | Thailand, Kanchanaburi

Dag 6 Goodmorningg in Kao Sok .

We maken gelijk de balans op, de nachttrein naar Surat thani, prima ervaring niet meer doen.

Het heeft echt wel wat maar waarom het slaaptrein heet geen idee. Je hebt het gevoel dat je in de vliegende Hollander zit van de Efteling en dat 8 uur lang .

Maar goed uiteindelijk wordt je toch moe en dan vallen je ogen dicht. Totdat 5 minuten laten de conducteur op je deur klopt en een blik heeft van ja uhh ik schrik ook net wakker ,maar jullie moeten eruit . Huh nu al heeft die stiekemerd dan toch ineens gas gegeven met die trein ,mijn wekker was nog niet eens afgegaan .

We zijn nog nooit zooo snel opgestaan binnen 5 minuten stonden we op het perron ( we kunnen het dus toch wel )

En weer een allervriendelijkste driver stond met mijn naam op het bordje ons op te wachten. Hij had 2 kussentjes voor ons allebei want 2.30 snachts is wel heel erg vroeg. Ook voor hem maar hij zorgde goed voor ons . Op een paar plots overstekende honden op de snelweg na ,verliep het wederom prima 2uur later arriveerden we bij Our Jungle Camp.

We konden eerder inchecken, was beloofd dus gelijk naar ons huisje. Tenminste dat was het plan niet wetende dat we gelijk al een excursie hadden . Zoek het huisje? Er lag wel een aanwijzing bij de receptie een sleutel en een incheckbrief ,voor de rest niemand te bekennen.

Okeee dan uhmm we horen van alles wat we normaal in Schiedam niet horen kwa geluiden dan . We lopen over paden waarvan je niet kan weten wat je tegenkomt. Er staat geen huisnummer op het houten labeltje aan de sleutel. Hmmm verdacht dit spel is lastiger dan gedacht. We besluiten de hulplijn te bellen . We horen een ringtoon dus er gaat ergens een telefoon af.Geen gehoor oke terug naar af, ik blijf bij start en Ra gaat met onze driver opzoek. En ja hoor er zat een instinker in het spel . Het huisje staat aan een rivier ,maar dat staan er meer,op de incheck brief staat Riverside .Oke het was al laat ,het huisje heet dus zo .

Gevonden en toch enigzins op onze hoede wat er vooral rondkruipt. Klamboe check en onder de natte lappen . Want het bed voelt alles behalve droog aan . Het heet Rain Forrest dus veel vocht denken we dan maar. Niet nadenken ogen dicht.

Na een paar uurtjes slapen gaan we naar ons ontbijtje . Maar wacht eens vanaf onze veranda zien we wat weg springen verderop , nee joh er lopen gewoon aapjes rond . Wauw hoe leuk is dat ! Ze komen wat fruit halen . We waren al een keer wakker geschrokken van een bonk op ons dak . Dat was waarschijnlijk deze aap [e-1f412]. We besluiten om een rustig dagje te houden.

Eerst even langs de receptie want het Riverside huisje is toch niet echt wat we verwachten, het voelde niet goed lees nat en donker . Ik moest ook nog inchecken want dat was vannacht natuurlijk nog niet gebeurd. We kregen een verbaasde blik en een applausje dat we onze speurtocht volbracht hadden . Alleen bleek dat de bewaker toch wakker had moeten zijn . Ik mocht meelopen voor een andere optie. Een farm huisje , allemaal kruiden en groenten worden om ons heen geteeld een heerlijk terras en uitzicht op de kalksteen bergen , fantastisch ik zeg we nemen het huisje. Vandaag rust .

Lekker stukje lopen naar de winkeltjes en eettentjes en massage staat ingepland.

We hebben een aantal tropische regenbuien vandaag, maar heerlijk het is bloedheet ! En wat ruikt het zalig , ik hou zo van de Jungle. De bloemen de vlinders er hangen verse banaantjes naast ons huisje. Als je loopt steek je hand in de lucht en je hebt 100% kans dat je iets eetbaars beet hebt .

Na de overheerlijke massage van ruim een uur voor nog geen 10 euro zijn we als herboren, eten we een Khao pad en gaan we op onze veranda zitten.

Onze vrienden zijn de gekkos we hebben een deal met ze , jullie bewaken onze voordeur tegen insecten en dan mogen jullie blijven. Dat lijkt goed geslaagd die gekkoos hebben toch een 5 gangen diner . De 1 na de ander wordt verorberd.

Het grappige is ook weer dat we zorgen dat onze voordeur dicht is maar dat erboven alleen maar houten spijlen zijn met zo een ruimte van 15cm breed open . Vanuit de badkamer zie je de palmbomen en een paar dikke brommende insecten. Die toch buiten blijven en niet door de spijlen (kunnen) komen . Ja dan zou ik ook gaan brommen .

Morgen staan we vroeg op ,we hebben een dagtrip voor de boeg naar een groot meer met een longtailboot , hiken en voor mijn liefhebber Ra , een grotten tour als afsluiter [e-1f92a]. Namaste Ra slaap lekker.

• 18 Mei 2023 - 17:41

Pia:

heel veel plezier daar en echt zo leuk om jullie te volgen. Enne...........M onique je hebt schrijftalent.