Olifanten spa - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu Olifanten spa - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu

Olifanten spa

Door: Mo&Ra

Blijf op de hoogte en volg Mo&Ra

18 Mei 2023 | Thailand, Kanchanaburi

Hemelvaartsdag in Nederland,hemelse dag in Thailand.

Een dag met een gouden randje.

Mooie tijd ,10 uur opgepikt worden voor een bezoek aan een Olifanten Spa.

In een open truck worden we naar het verblijf gebracht,een grappige Thai ontvangt ons . Hij verteld in grote lijnen het verschil tussen een Afrikaanse olifant en een Aziatische olifant. Gelukkig is het de laatste die we in de watten gaan leggen. Oftewel modderbadje gaan geven . Deze soort is een stuk kleiner dan de Afrikaanse versie. Dat is fijn anders waren we nu nog niet klaar geweest met scrubben [e-1f92a].

Gelukkig is het verleden tijd met het rijden op een olifant. We hebben het ooit wel gedaan maar toen baalde we er al van ,want ze werden echt niet goed behandeld.

Nu merk je gelijk dat het veel beter geregeld is .

We mogen dus hun eten bereiden en soort gehaktbal en dat in de bek stoppen van Sewnoi zo heet ' onze ' olifant. Haar Mahout ( verzorger) is al 10 jaar bij haar . Het is dus een beetje zijn olifant en zij vertrouwd hem en andersom ook !

Na de lunch mag Madam naar haar modderbadje toe en we mogen haar flink inwrijven maar ook onszelf, elkaar en wie er maar in de buurt staat. Elkaar was al snel gelukt ,want hoe krijg je de kans [e-1f601]?!

Sewnoi genoot ervan zei de Mahout. Gelukkig, wij ook [e-1f602]!

Wat een pracht beest is het toch en die ogen van een olifant zooo bijzonder.

Daarna lopen we naar de rivier en mag al het modder er met een borstel afgeschrobt worden. Wat geweldig om dit samen te doen .Als toetje gaat er bijna een hele bananen boom in , wat een voer moet daar in zeg ! Fat Ass riep de Mahout steeds,pardon gaan we lelijk doen ? Oke hij bedoelt de olifant gelukkig.

Beter maar aardig doen want Sewnoi en ik zijn al 'dikke'vriendinnen,allebei al heeel veel bananen gegeten hier [e-1f605].

Na een paar honderd foto's te hebben laten maken met mijn Oppo ,kwam de de plaatselijke paparazzi ook een foto maken . Business is Business voor 300 Thb kon je een leuke foto kopen ingelijst in een ecolijstje van olifanten poep,nou daar zeg je geen nee tegen natuurlijk [e-1f914]!

We kregen heerlijk vers fruit een watertje en gelegenheid tot opfrissen en een donatie voor de Mahout en olifanten, het is het allemaal waard!

We bedanken Sewnoi voor onze ervaring of zij misschien ons wel ,want deze dame genoot er maar wat van deze verwennerij, en wij maar denken dat we vakantie hebben. Het is gewoon hard werken .

Op de terugweg kunnen we nog mooie plaatjes schieten van de omgeving. Het wordt iedere dag mooier hier .

De middag wordt een chill middag .We duiken de hangmatjes in en doen een powernap en tja een bananenpancake gaat er altijd wel in .

De avond is weer voor een heerlijk diner bestemd ,voor een prikkie, en een temperatuur die je nooit meer wilt dat het kouder wordt. Wat het hier ook nooit wordt,zaaalig!

Na een hemelse dag eindigen we met veel hemelwater. Onze laatste avond in National Park Khao Sok ,morgen opweg naar Krabi . Dat het zo prachtig groen is hier heeft vast zo zijn reden [e-263a]️