Monkey trail - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu Monkey trail - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mo&Ra Thaiery - WaarBenJij.nu

Monkey trail

Door: Mo&Ra

Blijf op de hoogte en volg Mo&Ra

21 Mei 2023 | Thailand, Krabi

Dag 10 in Krabi,

We worden wakker ,nu eens geen klamboe,wel airco,snel gluren naar buiten . Schijnt de zon ? Ja hoor het is zover , we gaan lekker op tijd ontbijten en even van het zwembad genieten. Nog geen uur verder,worden we nu eens niet nat van het zweet , maar van een flinke bui regen. Tja Rainy season dat was te verwachten.

Wel makkelijk ben je gelijk door, voor het zwemmen.

Het is hier wel allemaal heel mooi, dit hotel was een tip van een vlogger op youtube, Thanks Wout .

We schuilen onder de parasol maar de regen is evenzo snel weer weg ,om vervolgens nog 2x terug te komen. Het blijft een graadje of 30 .

Ik besluit EINDELIJK het luie zweet er maar eens uit te sporten. Samen even lekker de Gym in ,heerlijk koel daar .

De middag belooft mooi weer en dat klopte ook . We lopen 5 minuten naar het strand,nemenwederom een heerlijke lunch, een salade en chicken Satay de lekkerste ever!

Er is altijd veel te doen over Thais eten ,maar 1 ding kunnen ze echt heel goed en dat is koken. Voor ieder is er wat,we genieten van alle verse producten en het fruit .De smaak is zo zoet , Ra wil zijn eigen palmboom thuis ,want er gaat iedere dag wel een kokosnoot als drankje naar binnen. Ze zijn ook in overvloed hier.

Naast ons zit een Nederlandse man aan een tafeltje type surf dude maar dan boven de 50waarvan zijn buikspieren verstopt zitten inmiddels [e-1f609].

Ook hij heeft een Thaise vriendin ,ze was bij de kapper even haartjes highlighten en nagels doen ,hij betaald .

De dame is 49vertelde hij . Voordat wij natuurlijk dachten het is er weer zo 1 met een jong chickie [e-1f605],heeft in Nederland gewoont maar is weer terug in Thailand .Dat snap ik wel ,je wilt hier ook niet meer weg.

Behalve dat zij 6 dagen werkt en ong 600 euro per maand verdient. Poehee en dan in deze hitte . Het leven is hier natuurlijk minder duur maar de verhoudingen zullen ong gelijk zijn . Dus van harte gegund dat zij lekker haar haar mag doen .

We kletsen over onze Thailand ervaringen en het leven , gezellige vent . Maar de zee roept we moeten erin .

Toch besluiten we niet om lang te liggen . We lopen het strand af en belanden op het Monkey Trail ,jammer dit keer geen monkey gezien ,wel gehoord. We moeten best klauteren over de plankjes door het Nationaal Park heen . We komen bij een andere baai uit !

Net zo sprookjesachtig weer met prachtige hotels verscholen tussen de palmbomen.Je komt daar alleen per boot alles is omringd door rotsen. Het is heerlijk rustig daar, we doen daar een powernapje .We zien ineens het strand bezaaid met een prachtig schilderijtje van ienie minie krabsporen. Hoe doen ze het toch.

We pakken echt onze rust wel maar er is zoveel moois hier, dan wil je echt niet op een bedje met je ogen dicht gaan liggen zo zonde.

Inmiddels hebben we de weersverwachting voor Koh Phi Phi gezien , daar wilde ik altijd al eens heen ,zooo dichtbij . Maar het gaat weer niet gebeuren, het weer wordt echt te slecht . Dat zou zonde zijn we moeten 1.5 uur varen dan 2 nachten met een weer cijfer 4 en 70% regen . We vragen John vanorganisatie Bezoekthailand wat de opties zijn. Hij onderneemt gelijk actie , niets is deze man teveel echt top .

Later hebben we contact en we besluiten maandag terug naar Bangkok te vliegen ipv woensdag en dan daar nog 2 nachten kust te pakken. Alles is binnen een uur geregeld. Ieder nadeel heeft zijn voordeel,dan moeten we toch echt ooit nog een keer ,want Phi is een must see [e-1f92a]!

Na een makkelijke maaltijd op de terugweg naar het hotel ,gaan we douchen en het avond leven in op Ao Nang.

Genoeg te zien en hoe later het wordt,veranderd het straatbeeld naar bars met ladyboys ( super knappe ' dames ' ) leuk om te zien . We belanden bij een techno terras meer ons/mijn ding , heerlijke muziek, tja als Rave schoonma moest ik natuurlijk hier ook even genieten.

Lekker Mojito op en een 4 op een rij spel gespeeld ( verloren 4x [e-1f914]zou het daarom zo heten?) echt waar deze man en spelletjes... ,niet te verslaan . Ik heb de Mojito maar de schuld gegeven [e-1f601] .

Nog even wat fruit gesnackt op de terug weg en jahoor weer een kokosnoot leeggedronken ( we zijn goed bezig ) de heerlijke lange winkel/ bar street terug gelopen. Bedje in nog 1 dag Krabi, motor scooter huren en lekker op pad. Namaste allen